کلاس ما

در این وبلاگ به فعالیتهای کلاس ما پرداخته می شود

کلاس ما

در این وبلاگ به فعالیتهای کلاس ما پرداخته می شود

آزمون غیرحضوری-علوم

  با یاد ونام خدا

  آزمون غیرحضوری ( 1 ) علوم تجربی 

==============

  اولیای گرامی، برادران و خواهران خوبم سلام

  امیدوارم که شادکام و تندرست باشید. برابر قولی که دادم تعدادی سوال با عنوان << آزمون غیرحضوری >> از دروس مختلف روی وبلاگ می گذارم. امیدوارم توجه داشته باشید اینها سوالاتی هستند که شما در منزل از فرزندتان به صورت کتبی یا شفاهی می پرسید و تصحیح آن نیز، زحمتی بردوش شماست. موفق باشید.

--------------------------

1- اگر بخواهیم نتیجه گیری ها درست باشد باید اندازه گیری ها ............. باشد.

2- مرحله ی آخر روش کاوشگری، ................ است.

3- جواب به پرسش مطرح شده در روش کاوشگری را ..............  می گویند.

4- راه حل پیشنهادی برای مسئله را می گویند؟ نظریه ( ) فرضیه ( )  آزمایش ( )  نتیجه گیری ( )

5- اگر اندازه گیری ها بسیار دقیق باشند، نیازی به تکرار آزمایش نیست.  درست ( )   نادرست ( )

6- اگر پس از یک آزمایش نتیجه ی مثبت بگیریم، فرضیه تایید می شود.  درست ( )   نادرست ( )

7- چراهرچه بال فرفره پهن تر باشد، دیرتر به زمین می رسد؟

آزمون غیرحضوری-ریاضی

  با یاد و نام خدا

  نمونه ی سوالات ریاضی (1)

======================== 

  اولیای گرامی، برادران و خواهران خوبم سلام

  امیدوارم که شادکام و تندرست باشید. برابر قولی که دادم تعدادی سوال با عنوان << آزمون غیرحضوری >> از دروس مختلف روی وبلاگ می گذارم. امیدوارم توجه داشته باشید اینها سوالاتی هستند که شما در منزل از فرزندتان به صورت کتبی یا شفاهی می پرسید و تصحیح آن نیز، زحمتی بردوش شماست. موفق باشید.

======================== 

1- عدد   900666701203  را در جدول ارزش مکانی نوشته سپس با حروف بنویسید.

2- عدد 2370865 را در 100 ضرب می کنیم. مرتبه ی رقم 7چند برابر می شود؟ مقدار رقم صفر چند برابر می شود؟

3- در جای خالی عدد مناسب بنویسید.

الف-  6500000  از ............ صدهزارتا یا ............ ده هزارتا یا ............ هزارتا ساخته شده است.

ب- خمس  سه میلیون = ....... تا ده هزارتا.

پ- 15 تا ده هزارتا + 50 تا هزارتا + 80 تا صدهزارتا = .......................

ت- 5 چک پول یک میلیون ریالی و 4 اسکناس 20000 ریالی = ................... تومان.   

ج- 765 میلیون از یک میلیارد = ............ صدهزارتا.

چ- 320 ده هزارتا و 5 تا صدهزارتا = ............... میلیون و ............. هزارتا.

4- عدد 23456789 را با تقریب یک میلیون روی محور نشان دهید.

5- عدد 102354675 با تقریب صدهزار چند می شود؟ با تقریب ده هزار چند می شود؟

6- در عدد 987654321 ارزش مکانی رقم 6 چند برابر ارزش مکانی رقم 3 است؟ رقم 8 چند برابر رفم 2 است؟  

****** آیا می دانید :

1- کشور آفتاب تابان به کجا می گویند؟

2- کشور هفتادو دو ملت به کجامی گویند؟

آزمون غیرحضوری-فارسی

  با یاد ونام خدا

  آزمون غیرحضوری ( 1 ) فارسی 

==============

  اولیای گرامی، برادران و خواهران خوبم سلام

  امیدوارم که شادکام و تندرست باشید. برابر قولی که دادم تعدادی سوال با عنوان << آزمون غیرحضوری >> از دروس مختلف روی وبلاگ می گذارم. امیدوارم توجه داشته باشید اینها سوالاتی هستند که شما در منزل از فرزندتان به صورت کتبی یا شفاهی می پرسید و تصحیح آن نیز، زحمتی بردوش شماست. موفق باشید.

--------------------------

1- املای کدام کلمه نادرست است .

الف ) عمیق و ژرف                      ب ) عالم و جهان                ج) لطیف و نیکو         د) تعمل و فکر

2- در جمله زیر فعل کدام است .

در تابستان ، روزها طولانی و بسیار گرم می شوند .

الف ) می شود                  ب ) بسیار می شود                 ج) گرم می شود                  د) گرم می شوند

3- بیت گل بخندد بر سر گل بوته ها / پر کند بوی خوش گل باغ را چند جمله است .

الف ) یک                    ب ) دو                                ج) سه                                 د) چهار

4- مفهوم بیت فضل خدای را که توان شمار کرد در کدام گزینه صحیح است .

الف ) فضل و بخشش خداوند قابل شمارش است                  ب) برخی از بخشش های خداوند قابل شمارشند

ج) فضل و بخشش خداوند قابل شمارش نیستند                    د) چه کسی می تواند مثل خداوند بخشنده باشد

5-  معنی کدام کلمه با بقیه متفاوت است .

الف ) نرم                  ب ) نازک                               ج) عجیب                      د) لطیف

سوال ریاضی

  با یاد و نام خدا  

  با سلام

  تمرین ریاضی شماره دو:

1)  عماد 1 ساعت و 53 دقیقه و 48 ثانیه و ایمان سه برابر عماد مطالعه کرده است . ایمان چقدر مطالعه کرده است ؟

2)  4510 ثانیه برابر است با ......ساعت و .......دقیقه و .......ثانیه .

3) هر یک از عبارات زیر را به صورت عدد مرکب بنویس.

523 روز      

4780 کیلوگرم

93 ماه

2651 سانتی متر 

   با تشکر از همکار خوبم که سال گذشته این سوالات را در صفحه ی تلگرام کلاس پنجم به اشتراک گذاشته بودند و همه استفاده کردند.

نمونه سوال هدیه ها

  با یاد و نام خدا  

  با سلام  

  سه نمونه سوال برای درس هدیه ها را در و بلاگ گذاشتم تا بتوانید استفاده کنید. با تشکر از همکارانی که این سوالات را تهیه کرده اند تا ما بتوانیم استفاده کنیم. یکی از نمونه سوالات تا درس پنجم است که برای کسب اطلاعات اضافه می توانید به آن جواب دهید.

  برای دریافت فایل پی دی اف سوال هدیه ها، اینجا کلیک کنید.   

   برای دریافت فایل پی دی اف سوال هدیه ها، اینجا کلیک کنید.  

  برای دریافت فایل پی دی اف سوال هدیه ها، اینجا کلیک کنید.

تسلیت

   با یاد و نام خدا 

   بیست و هشتم صفر، سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) را به شما اولیا و دانش آموزان  عزیز تسلیت می گویم.

ماشین اصلاح قدیمی

   با یاد و نام خدا 

   عکسی از ماشین های اصلاح قدیمی که در آرایشگاهها برای کوتاه کردن مو استفاده می شد   

 

خاطراتی از یک دانش آموز پنجاه سال قبل (3)

  با یاد ونام خدا 

  خاطراتی از یک دانش آموز پنجاه سال قبل (3)

  سلام. امیدوارم که خوب و تندرست باشید. هدفم از قرار دادن این مطلب در وبلاگ این است که شما با زندگی سخت و مشقت بار دانش آموزان گذشته آشنا شوید و از همه مهمتر قدر امکانات فعلی زندگیتان را بدانید و از اولیایتان سپاسگزار باشید که چنین امکانات و رفاهیاتی برایتان فراهم کرده اند. 

  یکی از خاطرات همه ی ما پسرها مربوط به اصلاح موی سربود. آن زمان دانش آموزان ابتدایی باید موهای خود را ماشین می کردند یا به اصطلاح  از ته می زدند. معمولا دوهفته یکبار این کاررا می کردیم و آن هم هفته ای که سازمان ظهربودیم و شنبه صبح بیکار. بیشترمواقع به علت بازیگوشی فراموش می کردیم و نزدیک ظهرکه یادمان می آمد با عجله  پنج ریال از مادر می گرفتیم و به سلمانی ( آرایشگاه ) می رفتیم. در بازار چشمه علی سه آرایشگاه وجودداشت.  یکی ازآرایشگرها بخشی ازمغازه ی خیاطی آقای محمد پناهی را اجاره کرده ودر آن مغازه اش را راه انداخته بود ( محل خیاطی آقای پناهی فعلا به سوپرمارکت تبدیل شده و بخشی از آن که آرایشگاه شده بود، اکنون خالی است ). ما بیشتر پیش او می رفتیم. اوهم که می دانست ما عجله داریم، با شتاب زیاد کاررا شروع می کرد ومی خواست سرعده ی بیشتری را اصلاح کند چون درآمد خوبی بود. ماشین های اصلاح، دستی و کهنه بود و بیشترمواقع موهای ما درآن گیرمی کرد واو اول با قرولند سعی می کرد موهارا آزادکند و چون موفق نمی شد یک مرتبه آنرا می کشید و موهای مارا هم از بیخ در می آورد و درمقابل درد ما با حالت خاصی می گفت: بزرگ میشی یادت میره. روزهای شنبه روز درآمد آرایشگرها بود و هرکدام حداقل موی سر حدود بیست نفررا اصلاح می کردند که رویهم ده تومان عایدشان می شد و برای آن روز عالی بود گرچه تا آخرهفته مچ دستشان درد می کرد. هنوز وقتی از مقابل آن مغازه رد می شوم، گرچه دیگر آرایشگاه نیست ولی همان صحنه هایادم می آید. برخی از بچه ها هم بودند که چون پول ( یعنی پنج ریال ) برای اصلاح موی سرشان نداشتند، پدر یا مادرشان در خانه با قیچی موی آنها را کوتاه می کردند.  البته سعی داشتند که این کار را با مهارت انجام دهند ولی خود شما بهترمی توانید نتیجه ی کار را پیش چشم مجسم کنید.

 

  روزهای شنبه نظافت بچه ها را نگاه می کردند ( چه نظافتی ) ! یکی از موارد ناخن ها بود. اکثرا ناخن گیری در کار نبود و بزرگترها ناخن بچه ها را با استفاده از تیغهای کهنه ی صورت تراشی کوتاه کرده و اعلب بخشی از گوشت زیر ناخن را هم با آن می بریدند و چه دردی!. معمولا به علت بازیگوشی کوتاه کردن ناخنها را فراموش می کردیم و سرصف یادمان می آمد و سعی می کردیم با دندان آنها کوتاه کنیم. فکر می کنم بیشترماها به همین علت، عادت  به ناخن جویدن پیدا کرده ایم.

فایل صوتی درس

   با یاد و نام خدا  

   برای دریافت فایل صوتی شعر خرد رهنمای و خرد دلگشای، اینجا کلیک کنید.

سخنی با اولیا

  با یاد و نام خدا 

  برادر و خواهر گرامی  

  لطفا این نوشته را با دقت بخوانید . مطمئن هستم  در نگرش شما به فرزندانتان بی تاثیر نخواهد بود. 

  مدیر مدرسه ای این نامه را  چند هفته قبل از شروع امتحانات برای والدین دانش آموزان فرستاده است:

   والدین عزیز

   امتحانات فرزندان شما به زودی آغاز می شود. من می دانم شما چقدر اضطراب دارید که فرزندانتان بتوانند به خوبی از عهده ی امتحانات بر آیند. اما لطفا در نظر داشته باشید که :

  در بین این دانش آموزان یک هنرمند وجود دارد که نیازی به دانستن ریاضیات ندارد.

  یک کارآفرین وجود دارد که نیازی به درک عمیق تاریخ یا ادبیات ندارد.

  یک موزیسین وجود دارد که کسب نمرات بالا در شیمی برایش اهمیتی ندارد.

  یک ورزشکار وجود دارد که آمادگی بدنی و فیزیکی برایش بیش از درس فیزیک اهمیت دارد. 

  اگر فرزندتان نمرات بالایی گرفت عالی است. در غیر این صورت، لطفا اعتماد به نفس و شخصیتش را ازاو نگیرید.

  به آنها بگویید مشکلی نیست این فقط یک امتحان بود و آنها برای انجام چیزهای بزرگتری در زندگی به دنیا آمده اند.

  به آنها بگویید فارغ از هر نمره ای که کسب کنند، دوستشان خواهید داشت و درباره ی آنها قضاوت نخواهید کرد. لطفا این را انجام دهید تا ببینید چگونه فرزندانتان جهان را فتح خواهند کرد. یک امتحان یا نمره ی پایین نبایستی آرزوها، استعداد و اعتماد به نفس آنها را فدا کند.

  و در پایان، لطفا فکر نکنید که دکترها و مهندسین تنها انسان های خوشحال و خوشبخت روی زمین هستند.       با احترام فراوان : مدیر مدرسه